VANIMA

  • Početna
  • O nama
  • Programi
  • Platforma
  • Filmografija
  • Monografija
  • Podržavaju nas
  • Kontakt
  • Početna
  • O nama
  • Programi
  • Platforma
  • Filmografija
  • Monografija
  • Podržavaju nas
  • Kontakt

Novosti

Održana radionica filmske kritike

2/12/2024

 
Picture
U srijedu i četvrtak, 27. i 28. studenog 2024. godine, provedene su Radionice filmske kritike u varaždinskom P4 Centru za mlade i nezavisnu kulturu uz podršku Filmsko-kreativnog studija VANIMA i Hrvatskog audiovizualnog centra.

Grupa od desetak prijavljenih sudionika pod vodstvom i mentorstvom novinara Filipa Kuštera za cilj je imala edukaciju i medijsko opismenjavanje polaznika kroz sveukupno 8 sati predavanja. 
​
To je jedan od rijetkih projekata takve vrste u Varaždinu unazad nekoliko godina, a interes za njega najviše su iskazali polaznici završnih razreda srednjih škola te studenti.

S obzirom na nedostatak takvih sadržaja u gradu, edukativne radionice su privukle redom mlade ljude koji su razvijali vlastiti stil pisanja i gajili poseban pogled prema filmskoj umjetnosti. Voditelj Radionice filmske kritike, Filip Kušter, deset godina rad kao novinar te je pisao za Novi list, Ziher.hr, Muziku.hr, a sada svoje tekstove redovne objavljuje na portalima Glazba.hr i Varaždinski.hr. Fakultetsko obrazovanje završio je na Filozofskom fakultetu u Rijeci, smjer filozofije i hrvatskog jezika i književnosti. Tijekom svoje karijere prošao je kroz niz sličnih edukacija i radionica vezanih uz izvještaje, kritike, recenzije i osvrte. Koncept Radionica sastojao se od teorijskog i praktičnog dijela. Radionica je bila podijeljena u nekoliko segmenata.

Može se reći da je ovaj projekt primjer uspješne suradnje između srednjoškolaca koji s entuzijazmom gledaju na film, studenata koji primarno na Sveučilištu Sjever već nešto uče o filmskom stvaralaštvu te zaposlenih ljudi koji imaju afinitete prema filmu. S obzirom na povratne informacije, svi polaznici složili su se da ovakvih sadržaja u Varaždinu nedostaje te su izrazili želju da nastave s pisanjem tekstova i razvijanjem svojih vještina. Redom se radi o ljudima koji su već prije imali nekog manjeg ili većeg iskustva u pisanju, ne kritika, već različitih vrsta tekstova, pa im je prebacivanje na 'novu formu' donijelo jedan sasvim novi pogled na film. Većina polaznika priznala je da samostalno možda nisu imali dovoljno samopouzdanja da se upuste u pisanje takve vrste teksta pa im je ovakvo građenje filmske zajednice pomoglo i pri poticanju kreativnosti i razvijanju nekih analitičkih i komunikacijskih vještina. Osim što je došlo i do razvijanja kritičkog razmišljanja, smatram da su polaznici prepoznali filmske tehnike, autorske potpise i kontekst u kojem su filmovi nastali, čime su postali informiraniji gledatelji.
​
Na radionicama polaznici su se oslobodili od pasivnog gledanja filma te postali aktivni što su pokazali i kroz rasprave nakon odgledanih filmova i scena. Također, bilo je tu i mnoštvo sitnih potpitanja tijekom prezentacija koja su se više doticala njihove dublje povezanosti s određenim filmova (fotografije filmova koje su im prikazane) te je i to na neki način pokazalo kako su prepoznali kvalitetu i ljepotu filmskog stvaralaštva. Na koncu, sudionici su upoznati i s poviješću dolaska kinematografa u Varaždin što je polazna točka otkrivanja filma kao jednog od najbitnijih oblika umjetnosti, a usko je vezana uz lokalitet u kojem živimo.
Filmsko-kreativni studio VANIMA